Vaste gasten komen vaker terug

By 3 november 2013 september 26th, 2019 gasttevredenheid

Vaste gasten komen vaker terug

Terugkijkend op het afgelopen jaar zegt de Operations Manager van het Delta Hotel: “We merken dat gasten het waarderen dat wij hun feedback serieus nemen, dat we er echt iets mee doen. Daarom vinden ze het nog leuker om het Delta Hotel weer te bezoeken. Dat hoor ik niet alleen, ik zie vaste gasten ook vaker terugkomen.” Overbeeke is blij met de resultaten en geeft aan dat het hotel volgend jaar streeft naar een gemiddelde van een 8 of hoger. Volgens Inge Proost van Dinerate is dit een goed streven: hoe meer gasten met een ‘WOW’-gevoel de deur uit gaan, hoe meer actieve reclame ze voor je maken. Gebleken is namelijk dat 90 procent van de nieuwe gasten via mond-tot-mondreclame een (horeca)bedrijf bezoekt.

Nieuwe gasten via eigen ambassadeurs

Niet alleen de NPS-score is een opsteker, ook de omzet van het Delta Hotel is het afgelopen jaar gestegen. Dinerate is benieuwd hoe de omzet zich verder gaat ontwikkelen als het Delta Hotel hun ambassadeurs, zichtbaar via Dinerate, actief gaan inzetten. Zij kunnen bijvoorbeeld worden uitgenodigd om, de nieuwe menukaart ‘voor te proeven’, eventueel in gezelschap van vrienden. Een ambassadeurspanel kan ook ingezet worden om invulling te geven aan een evenement in de traditioneel meer rustige maanden, waarbij ze hun eigen vrienden en kennissen kunnen uitnodigen. Op deze manier kunnen nieuwe gasten geworven worden via de eigen vaste gasten.

Leave a Reply